Milá paní učitelko Ivo, nebo teto Ivo,
byla jste tak výtečným společníkem mého syna, že ani nevím zda jste pro něho byla učitelkou, tetou nebo kamarádkou. Za týdenní pobyt s Vámi, na kterém byl skutečně šťastný a spokojený, jsme dokázaly společně identifikovat nedostatky v jeho zdravém vývoji a nastartovat motoriku mého syna, jak manuálně tak i v mluveném projevu. Ještě jednou velký dík za všechny cenné rady i za vstřícný přístup v následné konzultaci vývoje.
Přeji Vám do budoucna samé šikovné dětičky, rozumné rodiče a nekonfliktní okolí.
S pozdravem spokojená maminka
Paní Mgr. Ivanu Vlkovou znám řadu let jako zdatného odborníka ve speciální pedagogice. Její
schopnosti mohu na základě osobních zkušeností posoudit ze dvou hledisek:
1/ Dva roky měla v odborné péči mého syna, kterému byla diagnostikována dysortografie závažného
charakteru, snížené schopnosti v oblasti grafomotoriky a pozornosti. Pravidelně jsme docházeli na
reedukace a konzultace do její soukromé praxe. Když pominu její vynikající odborné znalosti, získala si mě velmi otevřeným, přátelským, ale i důsledným přístupem. Můj syn k ní měl velkou důvěru, na hodiny se vždy těšil, a to bylo velmi důležitým předpokladem pro zlepšení jeho dovedností.
2/ Velmi dobrou zkušenost jsem s paní Mgr. Vlkovou také učinila ve funkci ředitelky MŚ Nová v Mníšku pod Brdy, kde jsem působila v letech 2007-2009. V tomto období zde paní Vlková působila jako vedoucí tzv. percepčního kroužku pro děti s nerovnoměrným vývojem, či jiným handicapem. U dětí rozvíjela hravou, zábavnou formou jejich schopnosti, měla přirozenou autoritu a na hodiny byla
vždy velmi dobře připravena.
Paní Mgr. Vlková je člověk velmi odborně a organizačně zdatný, energický, s přirozenou autoritou a s velmi dobrým vztahem k dětem.
Paní magistru Vlkovou jsme vyhledali po referenci našich přátel, kteří s ní měli výborné zkušenosti.
Měli jsme lehké obavy, jak naše dítě bude reagovat na „testování“ v rámci diagnostiky, ale paní magistra se svým kamarádským přístupem k dětem, zvládla kvalitně vše vyhodnotit, aniž by náš syn měl pocit, že je testován či zkoušen. Opakovaná návštěva, která se konala za naší (rodičovské) účasti, byla velmi příjemná. Byl nám vysvětlen problém i příčina dysfunkce a následně nám byl představen plán, jak se synem dále pracovat. Ten po celou dobu byl klidný a jsme přesvědčeni, že k tomu význačnou měrou přispěla paní magistra svým velmi milým vystupováním. Toto společné sezení a forma, jakou nám paní Vlková vysvětlila problém dysfunkce, má ve finále pozitivní účinek i na syna, který k celému problému zaujal velmi vstřícný a zodpovědný přístup. Jsme přesvědčeni, že podstatnou měrou se právě o toto zasloužila paní Vlková, která své znalosti ze speciální pedagogiky umí uplatnit nejen odborně, ale hlavně kvalitně a přátelskou formou, což je podle mého názoru obrovským přínosem pro uchopení problému mezi rodiči a dítětem z pedagogického pohledu (ochota a motivace dítěte cvičit).
Jediným handicapem, který o Ivaně z naší dosavadní spolupráce vím, je skutečnost, že všechny reference na její práci píšeme bohužel my, rodiče dětí. Osobně jsem přesvědčený, že nejlepší referenci jednou napíše naše dcera Barbora. Jako dítě s ranně diagnostikovanou dysortografií se nepřipravená střetla se školským systémem, který v krátké době dokázal dětské nadšení z nového změnit v panickou hrůzu. Jako rodiče, kterým škola nedokázala žádným způsobem nabídnout pomoc, jsme na doporučení zkusili požádat o pomoc u Ivany. Dnes, po pěti letech systematické společné práce, je Barbora 12-letá studentka osmiletého gymnázia. Naučila se metodiky a postupy, které jí pomohou lépe strukturovat poznámky, organizovat učivo a plánovat čas. Díky Ivaně poznala sama sebe, ví a zná své limity a dokáže s minimem naší pomoci úspěšně studovat a dále se rozvíjet. S odstupem času považuji den, kdy jsme požádali Ivanu o pomoc, za jeden ze zásadních kroků, které pozitivně změnily její budoucnost.
S paní Vlkovou spolupracujeme efektivně již několik let. Celkově ji hodnotíme jako vysoce profesionální expertku ve svém oboru. Naše dcera Terezie měla již v mateřské škole problém se soustředěním, udržením pozornosti, s výslovností a správným držením psacích pomůcek. Z těchto důvodů jsme se obrátili s žádostí o pomoc na paní Vlkovou. Velmi nás potěšilo, že díky vysoké profesionalitě skloubené s individuálním a lidským přístupem jsme společně Terezku připravili maximálně pro školní docházku. Pokaždé jsme my i Terezka přesně věděli, co a proč trénujeme, jak se vyvarovat chybám a co je cílem daného cvičení. V první třídě jsme s Terezkou paní Vlkovou ještě navštěvovali, abychom dopilovali sykavky.
Paní Mgr. Iva Vlková vede v naší Mateřské škole stimulační kroužek“ Percepčně motorická přípravka“, tento kroužek vede již 6. školní rok. Rodiče mají o tento kroužek velký zájem a je moc chválen rodiči i dětmi. Paní Mgr. I. Vlková je velmi svědomitá a pečlivá, vždy je na kroužek výborně připravena. Je oblíbená u rodičů. K dětem má vstřícný, důsledný postoj a vše s dětmi poctivě probere a procvičí. Po celou dobu, kdy vede přípravku nebyl žádný problém, jak ze strany vedení MŠ, tak i od rodičů.
Paní Mgr. Ivanu Vlkovou jsme oslovili na doporučení ohledně předškolní přípravy naší dcery Agáty. Příprava probíhala celý předškolní rok a dcera si kroužek s ostatními dětmi velice užívala. Myslím, že byl velmi smysluplným počinem před vstupem do školních lavic. I nadále jsme v kontaktu pro případnou problematiku s učením a podobně. Na stejnou spolupráci se s paní Vlkovou chystáme i s přípravou syna až přijde čas. Tuto profesionální péči můžeme jen vřele doporučit.
Vážená paní Vlková
s radostí se podělím o svou velmi dobrou zkušenost s Vaší prací.V první řadě jste nám moudře doporučila odklad školní docházky našemu synovi a pak s ním rok pracovala na přípravě do školy. Zlepšila se mu jemná motorika, koncentrace, za Vaší podpory se zklidnil a začal lépe artikulovat a podpořila jste vlídným způsobem jeho sebevědomí a odvahu nastoupit do první třídy. Byť je to již 8 let, vždy si na Vás ráda vzpomenu a doporučím Vás maminkám budoucích prvňáčků.
Na logopedii k paní Vlkové jsme začali chodit s dcerou, která byla „moc pohodlná“ se učit mluvit určitá písmena „r“ a „ř“. Díky její pomoci mluvení skvěle zvládla. Její návrhy, jak přimět dítě ke spolupráci a domácímu cvičení, jsou nápadité a motivující. Dcera se nebojí, spolupracuje a na lekci se těší. Paní Vlková nám byla doporučena ve škole. Vyzdvihuji především zdravý rozum a srdce napravém místě, a samozřejmě odbornost. Děkujeme Vám za takový přístup!
Dobrý den paní Vlková,
chtěla jsem Vám touto cestou poděkovat za výbornou spolupráci při přípravě mého syna Jana Weingärtnera k nástupu do základní školy.Honzík navštěvuje od září 2013 kroužek předškolní výchovy ve školce Nad parkem, Zbraslav a zároveň jsme u Vás již 2 x absolvovali individuální přípravku. Díky Vám se výrazně zlepšil jak v oblasti vizuální, tak v jemné a hrubé motorice a v neposlední řadě také v oblasti sociální (nebojí se položit otázku, promluvit ….). Syn moc rád navštěvuje Váš kroužek, často o Vás mluví.
Děkuji za Váš profesionální i lidský přístup
Ivu Vlkovou jsem poznala díky svému synovi. Absolvovali jsme všichni dohromady ne zcela jednoduchou přípravu na 1.třídu a nástup do školy. Kromě expertních znalostí Ivy při speciální pedagogické práci, si vážím velmi jejího komplexního přístupu ke spolupráci dítěte a rodiče, respektujícího a plně podporujícího odlišnosti, se kterými u ní v poradně mnozí zápasí. Iva pracuje laskavě, přirozeně, s radostí a s adekvátní pozorností pro řešené problémy, jejichž uvědomění může být prvním krokem pro znovunalezení rovnováhy celé rodiny.